نماد بازی های آسیایی از یادگاری های پرفروش جاکارتا


به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مسئولان برگزاری بازی های آسیایی 2018 معتقدند فروش بالای یادگاری های مربوط به این بازی ها، نشانگر محبوبیت این رویداد ورزشی است.
به گزارش سایت «گیمز»، چندین فروشگاه عرضه کننده کالاهای مربوط به بازی های آسیایی در سطح شهر جاکارتا گشایش یافته که همگی فروش خوبی داشته اند.
عروسک بازی ها شامل بین بین، آتونگ و کاکا جزو پرفروش ترین اقلام بوده است. پیراهن تی شرت، کوله پشتی، و کوسن هم جزو اقلام پرفروش این بازی هاست.
«آنیسا فارینا» فروشنده ای در بازار «گانداریا سیتی» در حومه جاکارتا می گوید: هر روز شاهد حضور مشتریان زیادی هستیم. مردم از برگزاری بازی های آسیایی هیجان زده هستند و می خواهند علاوه بر تماشای مسابقات خریدهایی هم انجام دهند.
وی افزود: اما فقط این مردم اندونزی نیستند که به بازی های آسیایی علاقه مند هستند. ما مشتریانی از چین، کره، ژاپن و سایر کشورها هم داشته ایم.
با نزدیک شدن به زمان برگزاری بازی ها، دولت اندونزی تلاش های خود را برای آماده سازی جاکارتا و پالمبانگ مضاعف کرده است. افزایش تدابیر امنیتی و ایجاد یک پوششی بر روی رودخانه شهر به منظور جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع آن از جمله این اقدامات بوده است.
همچنین بعد از دو سال وقفه، رویداد فرهنگی کارناوال جاکارتا برگزار می شود.
طبق توافق کمیته برگزاری بازی ها با شورای المپیک آسیا تا شعاع یک کیلومتری بازی ها به جز نشان تجاری شرکت های حامی مسابقات هیچ نشان تجاری دیگری به نمایش درنمی آید.
اندونزی برای تبلیغ این رویداد ورزشی سه نماد عروسکی بازی ها را طراحی کرده که به شیوه های گوناگونی نظیر نمایشگرهای دیجیتالی، چراغ های روشنایی خیابانی و پایه پل ها به نمایش گذاشته است. این نمادها در شبکه های اجتماعی و تبلیغات تجاری هم دیده می شود.
به منظور جلب گردشگری، شش مقصد معروف گردشگران در اندونزی در ارتباط با بازی های آسیایی معرفی شده اند.
علاوه برآن تصاویری از مدل ها با لباس های سنتی کشورهای شرکت کننده در بازی ها به منظور استقبال از کشورهای آسیایی در بیلبوردها به نمایش درمی آید.
با توجه به اینکه بازی ها در جاکارتا در جزیره جاوه و پالمبانگ در جزیره سوماترا برگزار می شود، گردشگران ترغیب می شوند که سایر مناطق این کشور را هم ببینند و با تاریخ و فرهنگ بی نظیر آن آشنا شوند.
وزارت گردشگری اندونزی از این بازی ها برای معرفی و تبلیغ مقاصد کمتر شناخته شده گردشگری این کشور استفاده می کند. در این میان تمرکز بر تنوع فرهنگی و زیبایی طبیعی این کشور معطوف است.
نوسازی و ایجاد ورزشگاه های جدید، بهبود حمل و نقل عمومی و راهبردهایی برای کنترل ترافیک به منظور برگزاری بازی ها، نشانگر همکاری دولت محلی و ملی و بخش خصوصی برای تغییرات مثبت و ملموس در این کشور است.
این رویداد آزمونی برای سنجش توانایی اندونزی در توسعه سریع زیرساخت هاست. آزمون واقعی این است بعد از پایان بازی ها و رفتن ورزشکاران، چگونه این پیشرفت حفظ می شود و توسعه می یابد که در صورت موفقیت، اندونزی می تواند اعتبار و نفوذ منطقه ای و جهانی خود را افزایش دهد.
میزبانی این بازی ها تاثیر مثبتی بر اندونزی دارد و به جهان کمک می کند قابلیت ها وظرفیت های اندونزی را بشناسد.
اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت جهان است و این بازی ها فرصت باورنکردنی برای نمایش بهبود زیرساخت های اندونزی است. این رویداد علاوه بر آنکه انگیزه ای برای گردهم آوردن مردم این کشور است، به تقویت احساس غرور ملی و میهن دوستی هم کمک می کند.
اندونزی بزرگترین مجمع الجزایر جهان با زبان ها، فرهنگ و تاریخ متفاوتی است و این بازی ها فرصتی است تا به عنوان یک برند متحد کنار هم جمع شوند.
بازیهای آسیایی جاکارتا از 27 مرداد تا 11 شهریور برگزار می شود.
ورزشی**1584**1368

انتهای پیام /*

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *